مقالات

تفاوت خاک های Light mix و ALl mix

خاک های all mix و light mix

از برند های biobizz  OH خاک های از پیش کوددهی هستند .و طرفداران زیادی دارند.

شاید برای شما سوال باشد که تفاوت این دو خاک در چیست در این مقاله به آن میپردازیم :

 

 All·Mix  :

ALL MIX محصول شرکت BIOBIZZ   

یک خاک کامل و از پیش کود دهی شده  برای فضای بیرون است که یک محیط کامل برای رشد گیاهان در طولانی مدت ایجاد می کند. این خاک به گونه ای طراحی شده است که دارای  مواد مغذی کافی برای  رشد گیاهان  در  چندین هفته است پس شما نیازی به افزودن کود اضافی نخواهید داشت .

 Light.Mix :

 

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری داشته باشید، Light·Mix پایه‌ای ایده‌آل برای تشویق رشد شدید نهال‌ها، گیاهان جوان و قلمه‌ها را از همان ابتدا فراهم می‌کند. هنگامی که آب با خاک کار می کند، فعالیت میکرو حیاتی را انجام می دهد و کاتالیزورهای آلی تولید می کند که به سرعت ساختار ریشه را توسعه می دهد. Light·Mix همچنین برای اطمینان از زهکشی بهینه در سرتاسر مخلوط شده است –

 

 

مقادیر PH و EC در light mix

 

یک ویژگی ضروری در صورت استفاده از سیستم های آبیاری خودکار. مقادیر pH و EC محصولات Biobizz فقط حاوی عناصر آلی طبیعی هستند نه نمک های معدنی مانند منیزیم یا سولفات هایی که ممکن است در کودهای مصنوعی پیدا کنید. این به Light·Mix یک مقدار رسانایی الکتریکی متوسط (EC) می دهد. و در حالی که اندازه گیری عناصر آلی آن غیرممکن است، آنها دارای یک سیستم خود تنظیمی هستند که به حفظ مقادیر pH در سطح صحیح کمک می کند. 

 

 مقادیر pH و EC در all mix

EC  به معنی رسانایی و اندازه گیری مقدار کل نمک ها، از جمله نمک های کود، در بستر رشد است

محصولات Biobizz فقط حاوی عناصر آلی طبیعی هستند نه نمک های معدنی مانند منیزیم یا سولفات هایی که ممکن است در کودهای مصنوعی پیدا کنید.

 این به All·Mix مقدار (EC) بالایی می دهد.  در حالی که اندازه گیری عناصر آلی آن غیرممکن است ، این خاک دارای سیستم خود تنظیمی است که به حفظ مقادیر pH در سطح صحیح کمک می کند.

ویزگی های ALL.MIX

مناسب برای دوره گلدهی و میوه دهی
یک خاک کامل و از پیش کود دهی شده
دارای مواد مغذی کافی برای رشد
دارای سیستم خود تنظیمی برای حفظ مقادیر pH

 

 

وِیژگی های LIGHT MIX 

مناسب برای جوانه ها و قلمه ها

توسعه سریع تر ساختار ریشه

مناسب برای سیستم های ی آبیاری خودکار

دارای سیستم خود تنظیمی برای حفظ مقادیر pH

 

طریقه مصرف ALL.MIX :

 هنگام استفاده از All·Mix برای اولین بار، آن را با آب مرطوب کنید و بگذارید ۳۶ ساعت بماند.

 این به کود فعال Pre·Mix و میکروارگانیسم‌های داخل بستر این فرصت را می‌دهد تا قبل از کاشت گیاه فعال شوند. 

خاک را همیشه کمی گرم نگه دارید  زیرا اگر خیلی خنک باشد ، فعالیت میکروبی کندتر می‌شود و این باعث می شود  گیاهان سخت تر رشد کنند. همچنین بین هر آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. زیرا با خشک شدن بستر All·Mix، هوای تازه وارد آن می شود که به تنفس خاک کمک می کند.

طریقه مصرف LIGHT .MIX:

هنگام استفاده از Light·Mix می‌توانید دوزهای بیشتری از مواد مغذی را به هر نوع گیاهی، از جمله تغذیه‌کننده‌های سنگین، بدون خطر بارگذاری بیش از حد خاک و ایجاد سوختگی مواد مغذی – که با زرد شدن و ترد شدن نوک برگ‌ها مشخص می‌شود، اعمال کنید. با آبیاری خودکار مهم است که آب به درستی به بستر نفوذ کند، در غیر این صورت ممکن است خیلی مرطوب شود و باعث تشکیل کپک شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =